End polio now – Kristinehamn i nytt ljus

tisdag 9 november 2021

Freddie Johansson

Lördag den 6 november placerade Kristinehamn-Bro Rotaryklubb ut 300 marschaller omkring och framför Kristinehamns kyrka.

Maxi ICA Stormarknad Kristinehamn skänkte 300 marschaller som sedan såldes för 30 kronor styck. De inkomna pengarna går oavkortat till Rotarys arbete med att utrota den allvarliga sjukdomen polio.

Varje insamlad summa tredubblas genom tillskott från Bill och Melinda Gates Foundation.

Läget nu är att antalet nya poliofall i år är endast två stycken. Ett i Afghanistan och ett i Pakistan. I Afrika är nu viruset helt utrotat. Arbetet med vaccinationer måste fortsätta i flera år, även där nya fall inte dyker upp.

Vi i Rotary Bro Kristinehamn vill tacka Maxi ICA Stormarknad samt alla som varit med och bidragit genom att köpa en marshall i vår försäljning!