Vi firade 40 år!

lördag 9 maj 2015

Magnus Stenström

Kristinehamn-Bro RK firade 40 år med en gastronomisk resa 9 maj.

Lördagen den 9 maj kl 14.30 samlades deltagarna vid klubbens möteslokal Mastmagasinet. Insuttna i den gamla veteranbussen bars färden av mot Västanås gård med presentation om egen pressad rapsolja, Kilsby gård med presentation om fårhållning samt Nynäs säteri och presentation av köttproduktion. På Nynäs säteri inmundigade vi den läckraste grillbuffé med kött från gården, underbart gott italienskt vin och härlig ale producerad i Kristinehamn. Förutom klubbens medlemmar deltog även gäster från Drammen Syd-Väst, Kristinehamns RK och Rotarys ledning representarades av AG Olle Frisk. Totalt var vi ett 50-tal deltagare som lyckliga, nöjda, mätta och belåtna återvände i samma buss till staden. Kl 22.30 sade vi godnatt och på återseende. Om allt går som planerat kommer bilder att finnas i fotogalleriet över detta lyckade event.