Guvernören besökte Kristinehamn Bro och vi får två nya medlemmar!

måndag 22 oktober 2018

Magnus Stenström

Guvernören Johan Strandberg med hustru Christina besökte Kristinehamn Bro Rotaryklubb måndagen 22 oktober.

Efter en timmes samtal med klubbledningen och en god lunch på Mastmagasinet var det så dags för dagens rotarymöte. Presidenten Magnus Stenström inledde med att inviga två nya medlemmar till Rotary. Lina Danielsson och Elin Grahn hälsades välkomna till klubben med att Magnus redovisade Rotarys berömda 4-frågeprov som kan ställas i olika situationer. Är det sant? Är det rättvist mot alla inblandade? Kommer det att skapa förståelse och bättre vänskapsförbindelser? Kommer det att vara till fördel för alla parter? Den välkända rotarynålen överlämnnades därefter till Lina och Elin av guvernören.

Johan Strandberg tog sedan över och berättade om Rotary och dess globala storhet med över 1,2 miljoner medlemmar och 24 000 medlemmar i Sverige. Han påvisade också vilket enorm nätverk rotary utgör. Efter detta redovisade Johan att Rotarys stora mål att utrota polio inte är nåt Afganistan, Pakistan och Nigaeria är tre länder där kampen fortsätter. Avslutningsvis berömde han Kristinehamn Bro Rotaryklubb för god rekrytering och framförallt med projektet att sälja marschaller som kommer att lysa upp Kristinehamns kyrka på kvällen Alla Helgons Dag lördagen den 3 november intäkterna kommer oavkortat att gå till kampen mot polio.