Bropriset till Lars Håkansson

fredag 8 juni 2018

Presidenten

Kristinehamn-Bro Rotaryklubb ger årets Bro-pris till Lars Håkansson.

Klicka här till artikel i NKP.

Motiveringen lyder:

"Lars Håkansson har under många år arbetat ideellt i såväl Kristinehamns teaterförening, Lekaresällskapet, Christinateaterns intresseförening samt i Kristinehamns filmstudio. Lars arbetar utan att framhäva sig själv främst med föreningarnas inre arbete som så väl behövs för att en förening skall fungera, utvecklas och långsiktigt bestå. Lars ödmjuka, tjänstvilliga och oförvitliga sätt skapar där han är engagerad en harmonisk stämning som positivt smittar hans omgivning till stort gagn för verksamheterna."

Priset, en numrerad litografi med Kristinehamnsmotiv av Kjell Sundberg, delades ut vid en cermoni vid lunchmötet den 4 juni 2018. Prisutdelare var samhällstjänskommittén ordförande Leif Jonsson och klubbens president Elisabet Falemo.