President 2021-2022

måndag 23 maj 2022

President 2020-2022 Henrik Lindqvist

Hej!

Rotary grundades 1905 i Chicago av advokaten Paul Harris. Till Sverige kom Rotary 1926, då Stockholms Rotaryklubb bildades.

Rotarys kärnvärden är tjänande, kamratskap och ledarskap. Rotary International finns i mer än 220 länder och har 35 000 klubbar med tillsammans över 1,2 miljoner medlemmar. Att ingå i detta internationella nätverk är både uppfordrande och hedrande.

Genom sina regelbundna lunchmöten, som nästan alltid har ett föredrag som stående programinslag, är Rotary också världens mest aktiva föreläsningsförening. Att delta i Rotarys luncher ger så gott som alltid berikande tillskott till ens egen omvärldsuppfattning och en trivsam social samvaro mitt på dagen - ”när man ändå ska äta”.

Rotarys världspresident i år heter Shekhar Mehta

och hans motto lyder:

- Rotary Opens Opportunities, Rotary öppnar möjligheter.

Rotary öppnar möjligheter för nya kontakter lokalt, nationellt och över hela världen. Möjligheten att tillsammans få bidra till något större.

Fem bra skäl att bli medlem:

Större personligt nätverk, både nationellt och internationellt. Personlig utveckling genom engagemang. Rotary är Sveriges största community där medlemmarna bidrar med tid, kunskap och kontakter för att göra gott i samhället. Du gör något bra för världen. Tar del av intressanta föredrag med inspirerande talare. Kristinehamn-Bro Rotaryklubb har lunchmöten varje Måndag.  Du får vänner för livet.

Välkomna till Kristinehamn-Bro Rotaryklubb

Väl mött!